تایتل قالب طراحی سایت سئو قالب بیان
وبلاگ شخصی جواد اسدالهی عیلکی


رسیدن به این تمدن اسلامی و زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج) وظیفه ی همه ی ماست.هر کس در هر مقام و مسئولیتی که هست اگر فروشنده است اگر کارمند است یا دکتر یا معلم است یا حتی اگر در صنعت کار می کند و مثلا خودرو  تولید می کند. همه باید رسالت خود را  بدانند و آن زمینه سازی برای رسیدن به زندگی بهتر است. پس باید تمام تلاش خود را بکنند تا زمینه ساز رسیدن به زندگی بهتر باشند. لذا  باید بدانند که اگر در کار خود کم بگذارند، کم فروشی کنند، حقوق مردم را با پارتی و دزدی و اختلاس و رشوه  ضایع کنند یا در صنعت کالای بی کیفیت تحویل مردم دهند یا به هر نحوی مردم را زیر بار ظلم خود بکشانند مسلما این هدف تحقق نمی یابد. 


از انس با قرآن تا تمدن اسلامی با معلم تراز انقلاب اسلامی

با خودم می گویم چه کلمات بی ربطی؟! اما کافی است روی آن ها کمی تامل کنیم تا ارتباط میان آن ها را پیدا کنیم. تمدن اسلامی یعنی فرهنگ اسلامی، فضای عمومی بشریت را فرا بگیرد. یعنی معنویت حاکم باشد. پیشرفت مادی حاکم باشد.

 هر کس در هر مقام و مسئولیتی که هست اگر فروشنده است اگر کارمند است یا دکتر یا معلم است یا حتی اگر در صنعت کار می کند و مثلا خودرو  تولید می کند. همه باید رسالت خود را  بدانند و آن زمینه سازی برای رسیدن به زندگی بهتر است. پس باید تمام تلاش خود را بکنند تا زمینه ساز رسیدن به زندگی بهتر باشند. لذا  باید بدانند که اگر در کار خود کم بگذارند، کم فروشی کنند، حقوق مردم را با پارتی و دزدی و اختلاس و رشوه  ضایع کنند یا در صنعت کالای بی کیفیت تحویل مردم دهند یا به هر نحوی مردم را زیر بار ظلم خود بکشانند مسلما این هدف تحقق نمی یابد. رسیدن به این تمدن اسلامی و زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج) وظیفه ی همه ی ماست.اصلا مگر دین نیامده است تا زندگی مردم بهتر شود؟ مگر قرآن طراح زندگی ما نیست؟ آیا نگاه ما به قرآن صرفا کتابی ست که باید در مراسم ختم و هنگام سفر و سفره ی عقد و امثال این ها به سراغ اش برویم؟! آیا قران در بین ما مهجور نیست؟ چرا به همه ی آن عمل نمی کنیم؟ در سایه عمل به تمامی آیات قرآن است که رسیدن به تمدن اسلامی و دستیابی به زندگی بهتر در سطح جهانی میسر می شود. اگر امام زمان(عج) ظهور کنند دین جدیدی می آورند تا زندگی مردم بهتر شود؟ یا طبق دعای عهد او می آید و بعضی از احکام اسلامی که تعطیل شده و به آن عمل نمی شود را دوباره زنده می کند؟

در یک جامعه ی اسلامی که همه ی ارزش ها و باور های اسلامی مطابق قرآن اجرا می شود این باور ها و ارزش ها در سایه ی تربیت در دل جامعه قرار می گیرد. تربیت، مربی می خواهد. مربی باید به مصداق لقمان باشد تا عمیق ترین مطالب را با شیرین ترین زبان به فرزندش بیاموزد. لذا در رسیدن به این تمدن اسلامی ما معلمین نقش پر رنگ تری داریم. شخصیتی که رسالت تربیت نسل ها بر عهده ی او ست. نسلی که به فرموده ی ناخدای کشتی انقلاب باید انقلابی باشد یعنی باسواد، مبتکر، خود باور با غیرت و... باشد. و این تربیت را  تنها معلم تراز انقلاب اسلامی می تواند به خوبی انجام دهد. به راستی برای رسیدن به این تمدن اسلامی چه عواملی  باید در جامعه باشد یا پررنگ تر شود؟ معلم انقلابی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ چه دانش آموزانی را باید تربیت کند؟ موانع چیست؟ این ها همه سوالاتی است که نشست مطالعاتی شهید محمد حسین مزیدی (از شهدای دانشجو معلم قرآنی این دانشگاه) دنبال خواهیم کرد. 


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی



دانلود آهنگ