تایتل قالب طراحی سایت سئو قالب بیان
وبلاگ شخصی جواد اسدالهی عیلکی



حجت الاسلام میرباقری
"اگر قبلاً انسان خودش را برای همراهی با ولیّ خدا آماده نکرده باشد، عقب خواهد ماند. سیّدالشّهدا(ع) از ماه‌ها قبل اعلام موضع کردند، یک نمونه آن طِرِمّاح بود که در راه با چند نفر دیگر, به حضرت برخورد کردند (یکی‌دو منزل با کوفه بیشتر فاصله نداشت) حضرت پرسیدند: «وضع کوفه چگونه است؟» گزارشی داد که وضع کوفه خوب نیست، قلوب مردم با شما، اما شمشیرهایشان علیه شماست، ما که از کوفه بیرون می‌آمدیم، در مخلیه، لشکر انبوهی برای جنگ با شما جمع شده بود که تاکنون لشکری به این عظمت و وسعت ندیده بودیم، از آن طرف، طرمّاح برای خانواده‌اش آذوقه می‌برد؛ لذا به حضرت عرض کرد: اجازه بدهید آذوقه‌ها را برسانم و برگردم. حضرت فرمودند: «سعی کن زود بیایی». رفت، زود هم برگشت ولی وقتی به همین منزل رسید، خبر شهادت سیّدالشّهدا(ع) را شنید. از ماه‌ها قبل سیّدالشّهدا(ع) از مدینه خارج شده و اعلام موضع کرده‌اند، بعد از شش ماه که حضرت در محاصره دشمن قرار گرفته، تازه ایشان برای زن و بچه‌اش آذوقه می‌برد! نقطه ضعف بالاتر اینکه به حضرت نصیحت می‌کند ـ به این خیال که حضرت محتاج نصیحت اوست ـ گفت: بیایید به یمن برویم، کوفیان وفادار نیستند من برای شما در کوهستان‌های یمن بیست هزار شمشیرزن آماده می‌کنم تا جنگ را از آنجا شروع کنید. غافل از اینکه بیست هزار شمشیرزن که مثل شما بخواهند آذوقه زن و بچه را بر سیّدالشّهدا(ع) مقدم بدارند, به درد سیّدالشّهدا(ع) نمی‌خورند.
پس اگر با تمام وجود آماده نبوده، مشغول آذوقة زن و بچه و نام و نشان باشیم، مسلّم است که ولیّ خدا تنها می‌ماند."

جواد اسدالهی ۰۲ آذر ۹۴ ، ۰۵:۵۴ ۱ ۰ ۳۴۷ اندیشه اسلامی

نظرات (۱)

  • رضا
    دوشنبه ۲ آذر ۹۴ , ۰۶:۱۳
    سلام بر شما
    مطلب ناب و اثرگذاری بود. واقعا اگر به فکر محکم‌کردن ایمان خود نباشیم شاید ما هم بلغزیم و پس از این همه ادعا و لاف‌زدن، توفیق یاری ولی خدا از دست بدهیم. درک لحظه‌ی حساس، نیاز مبرم همه‌ است که باید از خدا طلب کرد.
    موفق باشید
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی



دانلود آهنگ